fredag 28 mars 2014

Våren 2014

Illusionens fångar är i nuläget ett fungerande spel och de senaste månaderna har jag speltestat både som spelledare och spelare för att märka skavanker i systemet. Mycket har hänt sedan den första versionen presenterades för omvärlden och jag har också en del planer på förändringar som jag tror kommer att göra spelet mer komplett innan det publiceras i sin helhet.

De här perioderna när jag inte presenterar nytt material är perioder då jag arbetar på spelet. Jag blir uppslukad av skapelseprocessen och glömmer helt enkelt bort att dela med mig till omvärlden.

Jag kommer att presentera en del nya idéer här på bloggen under våren och det vore jätteintressant ifall ni som är intresserade är med och kommenterar.

Jag är framför allt intresserad av att diskutera Kults värld; dimensionerna, demonerna och de krafter som håller Illusionen samman. Hur kan man som spelledare fånga de aspekterna av spelvärlden i sina kampanjer?

Under hösten har jag gjort ett antal korta en- eller tvåkvällsäventyr som är skapade för att spela med Illusionens fångar. Jag funderar på att layouta och lägga ut något av dem här med fungerande regler så att folk får tillfälle att pröva regelsystemet och få ett hum om min vision för hur man skapar skräck i Illusionens fångar.

Jag sätter som mål att uppdatera bloggen minst en gång i veckan! :)

Med vänliga hälsningar Robin

2 kommentarer:

  1. Congratulations for the project! I think Kult is a perfect setting to use with AW sistem. Just a question: do you think translate the game to English? I'm from Barcelona and I don't understand Swedish (I use Google Translator). Thanks for all!

    SvaraRadera
  2. It is fun with the excitement from non-swedish Kult-fans. :) I have plans to at least eventually translate the archetypes (playbooks) to english. With moves and archetypes it will be possible for a GM with experience from Apocalypse World to play Illusionens fångar. :)

    SvaraRadera