fredag 6 juni 2014

2T6 blir 2T10!

2T10

Jag har under våren ändrat så att Illusionens fångar numera använder tiosidiga tärningar istället för sexsidiga. Det innebär att Illusionens fångar använder samma tärningar som dess fina syster Noir: Syndens diplomater vilket underlättar den teoretiska byteshandel mellan mig och Marco (Syndens diplomaters skapare) som pågått sedan Illusionens fångar föddes för 3 år sedan.

Att slå 2T10 plus ett attribut innebär en del förändringar i systemet:

1) Slagens resultatMed 2T10 är 15 eller högre lyckat, 10-14 lyckat med en komplikation och 9 eller lägre misslyckat.

2) Attribut
Kan numera ligga på +1, +2, +3, +4, +5 och +6. Det finns alltså inte längre negativa modifikationer.


Skada

Lite andra nyheter för reglerna är att skadesystemet har anpassats ytterligare för att ge tydliga effekter både regelmekaniskt och i fiktionen. Istället för att slå för att se om skadan lyckas slår man nu för att ta skada med attributet Hårdhet (och ska slå högt för att undvika skada).


Chock

Regler för att uthärda chock är under speltestning. Man slår i nuläget mot Kyla och misslyckade slag leder till ökad Galenskap och i slutändan fler nackdelar. Jag berättar mer om det när jag kunnat utvärdera de nya reglerna. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar